Przedszkole Miejskie nr 4 i Żłobek

w Braniewie

Get Adobe Flash player

TEMAT KOMPLEKSOWY: KUBUSIOWY PRZYJACIELE NATURY/BAJKI BAŚNIE

 W tym tygodniu zakres stron kart pracy to 60-67.

„Co było dalej?” – zabawa twórcza.
Pokazujemy dzieciom po jednej ilustracji z wybranej książki. Zadaniem dzieci jest opowiedzenie „co było dalej”.

"Głoska za głoską" - zachęcanie do głoskowania nazw wybranych postaci z bajek.

"Wesołe ptaszki" - zabawa oddechowa - dziecko podmuchem wprawia w ruch ptaszka wyciętego z papieru.

„Zakupy mamy” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.

Obok domu Celiny i Melki stoi stragan. Jest on własnością pana Zygmunta.

Mama dziewczynek często kupuje tam owoce i warzywa. Są świeże i dorodne.

Dzisiaj mama wybrała się po zakupy z Celiną. Kupiła dwie cebule i trzy cytryny.

Niedaleko straganu jest cukiernia, w której sprzedają przepyszne torty cytrynowe.

Celina bardzo je lubi. Chętnie zjada cukierki owocowe. Mama mówi, że Celina to wielki łasuch,

dlatego zbyt często nie zachodzą do cukierni.


Rozmowa na temat opowiadania.

- Co stoi obok domu Celiny i Melki?
- Czyją własnością jest stragan?
- Co mama kupuje u pana Zygmunta?
- Jakie są warzywa pana Zygmunta?
- Z kim dzisiaj mama poszła po zakupy?
- Co kupiła mama u pana Zygmunta?
- Co sprzedają w cukierni?
- Jakie słodycze lubi Celina?
- Dlaczego mama nie zachodzi z Celina zbyt często do cukierni?

Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zaczynają się na głoskę „c”. Karta pracy, cz. 3, s. 60.
Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zaczynające się na głskę "c" np. - cukierki, cebula, cytryna, cyrk, cena, cegły.

„Bajkowy bohater” – rozwiązywanie zagadek.

Była królewną, w lesie mieszkała.
I krasnoludkom pomagała. (Śnieżka)

Kot to niezwykły, kot bajkowy.
Na głowie kapelusz,
na plecach płaszcz nowy.
No i buty, długie czerwone,
z wielką dumą noszone. (Kot w butach)

Miód to jego przysmak,
z nim się nie rozstaje.
Dla Prosiaczka i Królika,
też go czasem daje. (Kubuś Puchatek)

Mała dziewczynka
w czerwonej czapeczce
i wilk z długimi uszami.
To bajka, którą od dawna znamy. (Czerwony Kapturek)

"Kanapka dla przedszkolaka" - poszerzanie doświadczeń kulinarnych - zawiązujemy dziecku oczy i kładziemy przed nim kilka produktów spożywczych.

Dziecko rozpoznaje produkty za pomocą smaku. Następnie zachęcamy dziecko do samodzielnego wykonania kanapek.

Rozmowa na temat wpływu słodyczy i chipsów na nasze zdrowie.

 

 

 

 

 

"LEŃ" - utrwalenie wiersza.
Jan Brzechwa

Na tapczanie siedzi leń,
Nic nie robi cały dzień.
"O, wypraszam to sobie!
Jak to? Ja nic nie robię?
A kto siedzi na tapczanie?
A kto zjadł pierwsze śniadanie?
A kto dzisiaj pluł i łapał?
A kto się w głowę podrapał?
A kto dziś zgubił kalosze?
O - o! Proszę!"
Na tapczanie siedzi leń,
Nic nie robi cały dzień.
"Przepraszam! A tranu nie piłem?
A uszu dzisiaj nie myłem?
A nie urwałem guzika?
A nie pokazałem języka?
A nie chodziłem się strzyc?
To wszystko nazywa się nic?"
Na tapczanie siedzi leń,
Nic nie robi cały dzień.

Nie poszedł do szkoły, bo mu się nie chciało,
Nie odrobił lekcji, bo czasu miał za mało,
Nie zasznurował trzewików, bo nie miał ochoty,
Nie powiedział "dzień dobry", bo z tym za dużo roboty,
Nie napoił Azorka, bo za daleko jest woda,
Nie nakarmił kanarka, bo czasu mu było szkoda.
Miał zjeść kolację - tylko ustami mlasnął,
Miał położyć się - nie zdążył - zasnął.
Śniło mu się, że nad czymś ogromnie się trudził.
Tak zmęczył się tym snem, że się obudził.

„Wiosna, wiosenka” - utrwalanie piosenki

Wiosna wiosenka
w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie
ożywia świat.
Świeżym powiewem
słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio - pora już wstać.

Ref.
Wiosna wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna tak piękna radosna.
To takie proste,
śpiewaj i tańcz

Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy
tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio - pora już wstać.

Raz dwa trzy
Zielono mi
Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest
siedem i osiem
Raduj się widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila.

UWAGA: Utrwalamy poznane litery!

Staramy się czytać krótkie teksty.